دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

تاثیر عکس کالا روی جعبه کارتن بسته بندی در فروش های انفجاری

۱۲ بازديد


بسته بندی مقوایی افزایش فروش امروزه دلایل متعددی دارد که در این مقاله میخواهیم به یکی از ویژگی های ثابت ولی درخشان با جزییات کامل آن اشاره کنیم. با تصاویر تهیه شده، مستنداتی را برای شما به تصویر خواهیم کشید تا هرچه بیشتر با این ویژگی مهم آشنا شوید.

این ویژگی بسیار پر اهمیت و پر رنگ در عرصه ی فروش، تاثیر عکس کالا و محصولات بر روی جعبه های بسته بندی است که از موارد غلبه بر احساس مشتری در خرید میباشد.

امروزه که ن، از چندین دهه گذشته کشورهای بی شماری دست به خلاقیت هایی در ساخت و تولید بسته بندی های بازیافت پذیر زده اند. این بسته های مقوایی هم قابلیت شکل پذیری و هم پتانسیل چاپ پذیری طرح های گوناگون را دارند. شرکت های کارتن سازی تهران با ماشین آلات به روز در این صنعت پیش ترند. در ادامه میخواهید در خصوص عکس های چاپ پذیر بر روی جعبه ها، بیشتر برایتان سخن بگوییم.

فواید و تاثیرات تصاویر روی جعبه های بسته بندی

عکس ها نوعی محتوای بصری و ابزاری برای ماندگاری محصول در ذهن خریدار محسوب میشوند. تصاویر با کیفیت و واضح، نقش مهمی را در بالا بردن میزان فروش یک محصول داشته و با کمک آن میتوانید تبلیغات زیادی را در خصوص برجسته سازی برند خود انجام دهید.

در واقع تصویر چاپ شده روی جعبه بسته بندی، نماد محتویات درون آن بوده و مفهوم کیفیت را منتقل میکند. از طرفی عکس ها برای برخی افراد که سواد خواندن و نوشتن نداشته و برای تشخیص کالای درون جعبه که نیاز به کمک دارند، بسبار مفید و کاربردی هستند. به علاوه، ماندگاری آنها نسبت به طرح های گرافیکی بیشتر است.
بسته بندی لوکس کالا

موارد اثر گذار در زیبایی عکس محصول روی جعبه

1- نحوه عکاسی کردن

رعایت اصول نور پردازی، زاویه عکاسی، نور، رنگ و نوع عکاسی کردن میتواند تاثیر به سزایی در بازاریابی و اعتبار شرکت سازنده داشته باشد.

موفقیت در این زمینه بستگی به طراحان شرکت سازنده داشته که هر چه از افراد مختصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید، دستاورد و پیشرفت چشم گیری را ملاحظه خواهید کرد.

حال ممکن است این سوال برایتان  پیش بیاید که چرا عکاسی از محصول اهمیت دارد؟

دانشمندان طبق شواهدات به این نتیجه رسیده اند که انسان 80% از آن چه را که میبیند و 20% از آنچه را که میخواند را به خاطر میسپارد. بنابراین، عکس ها تاثیر به سزایی در ماندگاری ذهن مشتری خواهند داشت.

اکثر شما به هنگام ورود به یک فروشگاه این تجربه را داشته اید که در حین قدم زدن ناگهان محصولی شما را مجذوب خود میکند. آیا علت آن  را میدانید؟

با کمی دقت و لمس جعبه مورد نظر به این نتیجه خواهید رسید که این کارتن بسته بندی سفارشی با تصویری زیبا و هدفمند با محتویات درون خود که بیشترین تشابه را با خود کالا داشته سبب جذاب به نظر رسیدن و گرایش شما نسبت به آن شده است.

2- اندازه تصویر

نکته دیگری که در این باره بسیار پر اهمیت است، اندازه تصویر محصول شماست. عکس کالا همانند ویترین مغازه بوده و مشتری زمانی ورود پیدا میکند که کالای موجود در ویترین به قدری جذاب و شکیل باشد که او را ترغیب به خرید کند که در این باره سایز و اندازه شکل ها باید کاملا استاندارد و مناسب با بسته بندی باشند تا بتواند بر زیبایی آن بیفزاید.

اندازه عکس جعبه و کارتن بسته بندی

تصویری کوچک تر از حد معمول یا بسیار بزرگ، نه تنها سبب زیبایی نمیشود، بلکه متقاضی را از خرید آن نیز منصرف خواهد کرد. در نتیجه، باید عکس و تصاویر بسته بندی محصول خود مطابق با استاندارد ها انجام شده باشد.

به طور مثال، برای پک یک لیوان ماگ که ارتفاع آن 8 سانتی متر است، برای آن باید کارتنی 10 الی 12 سانتی متری در نظر گرفته و اندازه عکس نیز حدود 8 سانتی متر باشد تا تصویر مطابق با ابعاد واقعی خود کالا باشد و خریدار از دیدن آن لذت ببرد.

اهمیت عکس های با کیفیت و تاثیر آن در فروش بیشتر محصولات

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، جلوه های بصری، ماندگاری بیشتری را در ذهن خواننده دارند تا شکل مکتوب شده آن. در نتیجه، عکس و تصاویر نقش پر رنگی را در این عرصه ایفا میکنند.

هرچه عکس های یک محصول بسته بندی واقعی تر و خلاقانه تر باشند، بر جذابیت کارتن افزوده و تصویر به صورت ناخودآگاه در ذهن مخاطب ثبت شده و او را تشویق به خرید کالای شما میکند. به دنبال آن، فروش و کسب و کار شما رونق می یابد و به سود کلانی دست خواهید یافت.

اهمیت عکس بسته بندی

همراهان گرامی، تا به اینجای مقاله در مورد فواید این گونه شکل ها روی بسته بندی محصول و عوامل تاثیر گذار در زیبایی جعبه ها صحبت کردیم. حال وارد بحث دیگری شده و درباره جنس ( متریال ) آنها گفت و گو خواهیم کرد.

رابطه جنس بسته بندی با شکل آن

نوع جنس بسته بندی که انتخاب میکنید، در کیفیت شکل آن تاثیر مهمی دارد. به طور مثال جعبه های مقوایی، به نسبت کارتن ها به علت انعطاف پذیری و نرم بودن، شکل مدنظر شما را واضح و شفاف تر نشان میدهد که این در امر فروش بیشتر، بی تاثیر نیست.

در ساخت جعبه های مقوایی از انواع مقواهای گوناگونی استفاده میشود که عبارت اند از پشت طوسی، پشت سفید( ایندربرد) و گلاسه.

در این میان، با کیفیت ترین مقوا، ایندربرد بوده که در این صنعت نیز برای حفظ کیفیت تصاویر از آن استفاده میکنند.

چاپ روی جعبه و کارتن بسته بندی بسیار پر اهمیت است زیرا پتانسیل بی شماری را بعد از کیفیت محصول در جذب مشتری دارد که لازم است زمان بیشتری را برای رسیدن به طرح چاپی روی کارتن مد نظر سپری کنید. هر چه چاپ با کیفیت تر و مطلوب تر باشد، متقاضی بیشتری را به خود جلب خواهد کرد.

چاپی که در این زمینه صورت میگیرد، چاپ افست میباشد که در ادامه به برخی از ویژگی های آنها میپردازیم.

  • تراکم رنگ بالا و اینکه محدودیتی در تنوع رنگ ندارند.
  • کیفیت مطلوب
  • دارای طرح های تبلیغاتی جذاب تر
  • جزییات نوشته را واضح و خوانا نشان میدهد.

در این مقاله در مورد تاثیرت و موارد مهم در شکل جعبه های بسته بندی گفت و گو کردیم و به اطلاعات جامع و گسترده ای در این باره دست یافتید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید کلمه کارتن سازی را گوگل جستجو کنید و با انواع شرکت های بسته بندی آشنا شوید. امیدواریم مطالب سود مندی را در اختیارتان قرار داده باشیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.