جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

سوالات متداول جعبه کارتن بسته بندی

چاپ و بسته بندی کارتنی و مقوایی

سوالات متداول جعبه کارتن بسته بندی

۶۲ بازديد
انتخاب کارتن بسته بندی مناسب

سوالات متداول جعبه کارتن بسته بندی برای انتخاب بسته بندی کارتنی مناسب محصولات در این مقاله برای شما بازدید کنندگان گرامی تدارک دیده شده است. اگر در انتخاب بسته بندی کارتنی محصولتان سوالات متداول برایتان پیش آمده در این مقاله میتوانید به دنبال جواب سوالتان باشید. پس از مطالعه تا انتهای صفحه اگر همچنان سوالاتتان بدون جواب مانده است میتوانید از طریق لینک تماس با ما سوال خود را با کارشناسان  کارتن سازی ، جعبه سازی ، چاپ و بسته بندی آوین پک در میان بگذارید و این ارتباط شما باعث افتخار ماست.

 
  • کارتن بسته بندی چیست و چه مدل هایی دارد؟
کارتن از لایه های انواع ورق مقوایی تشکیل شده است که بر حسب نیاز محصول، نوع ورق و تعداد لایه های ورق در زمان تولید میتواند متفاوت باشد.
انواع مدل های جعبه کارتنی عبارتند از: چهاردرب، ته قفلی، کیبوردی، کشویی، زیره رویه و …
مدل های کارتن بسته بندی

 

  • انواع ورقهای مورد استفاده در ترکیب کارتن چه نام دارد؟

انواع کرافت مثل معمولی، ۲۰۰ گرم و غیره ، فلوت (انواع آن مطابق تصویر بالا) ، تست و غیره میباشد. این ورق ها که به اصطلاح لایه های کارتن هم نام دارند باعث ساخت انواع کارتن میشوند.

  • فلوت چیست و انواع فلوت در جعبه های کارتنی را نام ببرید؟

فلوت در کارتن نقش مهمی ایفا میکند و در استقامت و ضخامت کارتن تاثیر بسزایی دارد.
فلوت در کارتن

  • ورق های که در لایه های کارتن استفاده میشود چقدر مهم است؟

 

انتخاب لایه های ورق بسیار مهم هستند زیرا این ورق ها هستند که استقامت و کیفیت کارتن را افزایش یا کاهش می دهند و متشکل از ورق تخت یا فلوت است.

رول ورق و فلوت کارتن

 

  • انواع کارتن بسته بندی و بیشترین نوع کارتن مورد استفاده کدام است؟

کارتن ۲ لایه (سینگل فیس)، کارتن ۳ لایه ، کارتن ۵ لایه ، کارتن ۷ لایه ، کارتن E فلوت
کارتن سه لایه و پنج لایه بیشترین کاربرد را دارد.
کارتن دو لایه، سه لایه، پنج لایه و هفت لایه

  • از کجا بفهمیم چه نوع کارتنی برای محصولمان باید انتخاب کنیم؟

در بیشتر موارد بر اساس سایز محصول و وزنی که جعبه باید استقامت آن را داشته باشد نوع کارتن و ترکیب آن مشخص میگردد. رعایت این موضوع به مشتری کمک میکند هم هزینه بیشتری برای جعبه نپردازد وقتی با هزینه کمتری می شود بهترین را تولید کرد و همچنین از تولید جعبه با استقامت کم برای محصول جلوگیری میکند.

  • تفاوت جعبه کارتن صادراتی با غیر صادراتی در چیست؟

کارتن های صادراتی باید دارای ترکیبی باشند که وقتی در دراز مدت داخل سردخانه یا کانتینر یخچال دار قرار گرفته و جابجایی بیشتری دارند بافت خود را از دست نداده و دفورمه نشوند و به آن اصطلاحا کارتن ضد آب هم گفته میشود. ولی در غیر صادراتی ها اگر جعبه سردخانه ای نمی بیند و جابجایی کمتری دارد نیازی نیست این موارد در نظر گرفته شود.

  • برای ثبت سفارش کارتن بسته بندی چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

ابعاد محصول(طول، عرض، ارتفاع) ، مدل جعبه ، نوع چاپ ، نوع پوشش ، تعداد تیراژ جعبه برای ثبت سفارش کارتن بسته بندی مورد نیاز است. در ادامه با این موضوعات کمی بیشتر آشنا میشوید.

  • انواع چاپ در بسته بندی کارتنی چیست؟

چاپ سیلک ، چاپ فلکسو و چاپ افست، چاپ سیلک و فلکسو مستقیم بر روی کارتن چاپ صورت می پذیرد ولی در چاپ افست چاپ بر روی مقوا انجام شده و سپس بر روی کارتن چسبیده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع چاپ به لینک های چاپ سیلک ، چاپ فلکسو و چاپ افست مراجعه کنید.

  • کارتن چاپ دار معمولی و کارتن چاپ دار لمینتی چه تفاوتی دارد؟
در کارتن چاپ دار معمولی، نوع چاپ فلکسو بوده و مستقیم بر روی کارتن خورده میشود ولی در کارتن لمینتی چاپ روی مقوا جداگانه انجام شده و سپس آن مقوا بر روی کارتن چسبانده میشود. در اصل کارتن لمینتی یکی از جدیدترین فرایندها در تولید جعبه کارتنی محصوب میشود.

کارتن چاپ دار

 

  • خدمات چاپ چیست؟

خدمات های چاپ بسیار می باشند ولی در جعبه های کارتنی برش و پوشش شامل خدمات چاپ میباشد. در خصوص برش و پوشش در ادامه توضیح داده میشود.

  • انواع برش در کارتن بسته بندی را نام ببرید؟

برش دایکاتی و خط و چاک بیشترین کاربرد را دارد. برشهای جعبه های کارتنی دایکاتی بیشتر برای مدل های خاص استفاده میشود که دارای کمی پیچیدگی در جعبه شدن می باشند. برشهای خط و چاک هم برای جعبه کارتن های معمولی استفاده می شود.
کارتن دایکاتی و خط و چاک

  • انواع پوشش در کارتن های لمینتی چیست؟

پوشش های چاپ کارتنی از جمله: ورنی، سلفون براق، سلفون حرارتی، سلفون واتربیس، سلفون مات، سلفون مخملی، یووی سیلک، یووی سیلندی، یووی موضعی میباشد. پوشش در اصل جذابیت چاپ و جعبه را بالا برده و مقداری هم روی استقامت و پایداری جعبه می افزاید و در کارتن های لمینتی کاربرد دارد.

  • طراحی طرح روی کارتن چیست؟
به طراحی گفته میشه که قرار است بر روی جعبه چاپ گردد و شامل جعبه های بدون چاپ نمی شود. طراحی توسط واحد طراحی شرکت بر حسب نیاز محصول ، سلیقه مشتری و همچنین سلیقه طراح بر اساس تجارب طراحی، طرح آماده شده برای مشتری ارسال میگردد تا زمانی که طرح توسط مشتری تایید گردد.
طراحی طرح کارتن بسته بندی

 

  • دیگر هزینه های جانبی تولید جعبه کارتن بسته بندی چیست؟

قالب ،کلیشه ، فیلم و زینک. قالب برای چیدمان طرح طراحی شده و همچنین برای برش جعبه کاربرد دارد. کلیشه برای چاپ فلکسو استفاده میشود و زینک برای چاپ افست مورد نیاز است و به نسبت نوع چاپ یکی از این موارد مورد نیاز میباشد. اگر ابعاد محصول شما جزء ابعاد عمومی بوده که قالبش در شرکت موجود باشد میتوانید از آن قالب رایگان استفاده کنید در غیر این صورت باید قالب سفارش داده شود و مبلغ قالب طبق فاکتور ارائه شده توسط قالب ساز در فاکتور مشتری لحاظ میگردد.

  • شرایط پرداخت و نحوه تسویه حساب چگونه است؟

پس ثبت سفارش جعبه به درخواست مشتری، فاکتور به صورت لینک به وی پیامک شده و همچنین به صورت پی دی اف به درخواست مشتری برای وی ارسال میگردد. میزان ودیه در نظر گرفته شده در فاکتور پس از پرداخت (به صورت آنلاین ، کارت به کارت یا شبا) شروع کار کلید خورده و در روند کار تا پایان، مقادیر مانده طی خرید موارد اولیه باید تسویه شده و سپس بتواند مجوز خروج از شرکت را کسب نماید.

  • تحویل سفارش کارتن بسته بندی چقدر زمان بر است و نحوه ارسال به چه شکل می باشد؟

پس از ثبت سفارش و تایید طرح طراحی شده چاپ کارتن، دو هفته کاری زمان باید در نظر گفته شود. در بعضی موارد با توجه به مناسب بودن شرایط امکان تحویل در یک هفته کاری هم وجود دارد. هزینه ارسال بر عهده مشتری بوده ولی هماهنگی ارسال آن به تمام نقاط کشور به درخواست مشتری میتواند بر عهده کارشناسان فروش آوین پک قرار گرفته و صورت پذیرد.

  • حداقل تیراژ برای تولید چقدر است؟

حداقل میزان سفارش جعبه کارتن ۱۰۰۰ عدد میباشد و در شرایط خاص و در زمانی که مطابق سفارش شما، سفارشی در پروسه تولید باشد میتوان ۵۰۰ را هم در کنار آن تولید نمود. در نظر داشته باشید با افزایش تیراژ در جهت کم کردن دور ریز و پر کردن دور چاپ به نسبت ابعاد جعبه، میتوانید از قیمت مناسب تری بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نتیجه گیری:

انتظار می رود با مطالعه مقاله سوالات متداول جعبه کارتن بسته بندی توانسته باشید تا اینجای کار موارد مورد نیاز بسته بندی کارتنی متناسب با محصول خود را مشخص کرده باشید. حال میتوانید از لینک استعلام قیمت آنلاین جعبه کارتنی غیر لمینتی قیمت بسته بندی کارتنی خود را در کمتر از ۲ دقیقه محاسبه کنید.

این مقاله بر اساس طرح سوال های متداول جدید مدام بروزرسانی میگردد.

لینک های مرتبط:

استعلام قیمت آنلاین جعبه کارتنی و مقوایی

استعلام قیمتظ آنلاین جعبه مقوایی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.